SR EN ISO 9001:2015
Sistemul de management al calității - Standard de referință


Până acum doi ani, din punct de vedere al Managementului Calității, cel mai răspândit standard pentru implementarea unui sistem de management al calității a fost ISO 9001:2008. Firmele și organizațiile au manifestat interes din ce în ce mai mare pentru implementare și certificarea acestuia deoarece e accesibil oricărui tip de organizație/afacere, fără restricții privind mărimea acesteia sau domeniul de activitate.

Însă seria ISO 9000 de standarde, și în principal 9001, a trecut prin mai multe schimbări și îmbunătățiri. Cele mai recente, însă sunt în vigoare din septembrie 2015.
Cu alte cuvinte traversăm o perioadă de tranziție de la ISO 9001:2008 către noile reglementări din ISO 9001:2015, pe care o putem numi perioadă de conformare.


Ce înseamnă asta?

Dacă ai implementat deja sistemul de Management al Calității ISO 9001:2008, ai ca termen 3 ani de zile, septembrie 2015- septembrie 2018, pentru a-ți upgrada sistemul pe modelul nou.

Mai concret, ai mai jos termenii:

  • Începând din septembrie 2015 se emit certificate pentru conformitatea sistemelor de management cu cerintele ISO 9001:2015.
  • Până în septembrie 2016, încă se mai putea opta pentru ISO 9001:2008. Însă dacă abia acum planifici să implementezi și certifici sistemnul de Management al calității, atunci va trebui să implementezi cerințele standardului nou, ISO 9001:2015, pentru ca dupa data de 23 septembrie 2016 nu se mai emit certificate noi pentru conformitatea cu standardul din 2008.
  • Dacă deja deții certificarea propriului sistem (ISO 9001:2008) mai ai până în septembrie 2018 timp să revizuiești și să implementezi sistemul conform cerintelor standardului din 2015.
  • Dupa septembrie 2018, standardul ISO 9001:2008 va fi retras.

În acest interval vei avea un audit de re-certificare a sistemului de management al calității și în funcție de situația fiecărei organizații, acesta ar fi momentul optim de conforma sistemul noilor cerințe.

Dacă adopți un sistem de management al calităţii, poți spune că iei o decizie strategică pentru afacerea ta. Va schimba performanța business-ului și va fi o bază solidă pentru o dezvoltare durabilă și pe termen lung.

Ce beneficii ai dacă implementezi ISO 9001: 2015 și certifici un sistem de Management al Calității:

  • Te asiguri că produsele și serviciile tale întâmpină mult mai bine nevoile și cerințele clientului și totodată cerințele legale;
  • Poți analiza cu claritate oportunitățile și riscurile în contextul prezent în care se află afacerea ta și cum afectează asta obiectivele tale actuale;
  • Serviciile și produsele tale se aliniază cu cerințele specificate în sistemul aplicat, lucru demonstrat prin certificarea obținută în urma implementării.
  • Creezi o transparență și o vedere mai clară în procesele interne ale firmei;
  • Eviți erorile în loc să pierzi timpul corectându-le.
  • Faci economie de bani și timp.
  • Creezi un caiet de proceduri transmisibil către fiecare nou angajat, ce eficientizează procedeul de inducție.
  • Crează disciplină organizațională atât pentru echipă, dar și pentru tine.
  • Ridică business-ul la nivelul la care în absența neașteptată a oamenilor, activitatea poate să-și continue cursul, pentru că procesele sunt scrise, documentate, monitorizate și verificate.

Cum se prezintă principalele schimbări ale noii versiuni ale standardului ISO 9001:2015?

  • Noul standard ISO 9001:2015 este un standard prietenos, permisiv cu cerințe obligatorii dar îți provoacă imaginația.
  • Îți testează limitele actuale, prin faptul că te ajută să-ți scanezi și identifici procesele care susțin activitatea afacerii tale. Ca apoi, să poți să observi oportunitățile și riscurile la care sunt expuse fiecare dintre ele.
  • Imaginea clară îți va permite să dezvolți oportunitățile și să evaluezi și previi consecințele fiecărui risc.
  • Îți va antrena capacitatea de a preveni pierderile pe fiecare departament.
  • ISO 9001:2015 te lasă să-ți stabilești singur linia pe care dorești să o urmezi și obiectivele care ți le propui. Dar mai ales, te ajută să-ți asumi responsabilitatea să le monotorizezi și să le realizezi.
  • E un instrument prin care tu îți vei impune “propriul standard de calitate” la care aspiri și pe care să vrei să-l menții dincolo de ce impune legislația sau alte autorități.
  • Vei crea prin el “blazonul afacerii tale”, care va marca evoluția acesteia într-un punct cheie.

Certificări pentru toate sistemele de management pentru care fac implementarea


Certificarea vine ca un pas firesc după decizia de a implementa un sistem de management în afacerea ta.

Este un proces care încununează schimbările pe care ai ales să le faci, chiar dacă este separat de implementarea unui standard ISO. Este efectuat de către organismele cu care lucrez în parteneriat ( le găsești aici ) și îți atestă oficial noul nivel la care ți-ai dus activitatea din firmă.

Fiind recunoscută ca reprezentant al acestor organisme de certificare, îți voi realiza auditul necesar care va valida calitatea serviciilor și produselor pe care le oferi clienților tăi, cât și transpunerea în activitate tot ce s-a declarat în documentația elaborată pe parcursul implementării sistemelor ISO.


Pentru a-ți clarifica orice aspect și a afla o ofertă, solicită o ședință de consultanță telefonică prin completare formularului AICI.


Citeste aici ghidul complet pentru ISO 9001:2015


Calea Turzii nr.164 A,
Cluj, Cluj-Napoca,
Romania.

Urmareste-ne si aici: